Kolmapäev on meil KATSEPÄEV, see sobib hästi nädalaplaanis
märgitud arvutamise/võrdlemisega.
Õpime numbreid, geomeetrilisi kujundeid, pikkust-kaalu ja seda läbi mängude ja katsetamise.
Õpime numbreid, geomeetrilisi kujundeid, pikkust-kaalu ja seda läbi mängude ja katsetamise.
Loendamist ja mõiste
„pool“ õppisime õuntega katseid tehes. Kahe lapse vahel poolitasime õuna, samas
ka võrdlesime, et kui vaid tükike õunast lõigata, kas siis on mõlemal võrdne
osa. Risti läbi lõigatud õunal tuli kokku lugeda seemned ja need töölehel ära
värvida. Looduse vingerpussina sattus mitu õuna ilma seemneteta ja lapsed said tead, et kui pole seemneid, ei
tule ka uut õunapuud.
Kerge -raske mõiste sai selgeks vannis katseid tehes. Töölehel välja pakutud esemed said
ükshaaval vette asetatud ja nii sai
selgeks, mis upub või ujub. Kodus proovimiseks jäi õun ja sibul, kuna viimast
rühmas polnud ja õun oli väga „soss“, seega otsustasime katset korrata värske
õunaga. Hugo proovis kodus järgi ja
ütles, et nii õun kui sibul ujuvad. Lastel jagus veega katsetamise huvi mitmeks
päevaks, päris palju rühmas olevaid asju
sai läbi vees ära proovitud.
Katsepäev „TEEME VANAST PABERIST UUT“ sai alguse päev varem,
kui nobedad Kadrisandid oma näpuosavust proovisid ja valget paberit tükikesteks
rebisid. Kadrid näitasid oma nutikust ja
ladusid paberitükkidest oma
esinimetähe.
Alles seejärel panime paberitükid kaussi ja vee peale, et näha,
mis juhtub paberiga vees.
Kolmapäevane katsepäev algas hommikuringis, kus
lapsed said teada, et hetkel Raplamaal rännates oleme jõudnud Kohilasse, kus
asub üks vanemaid paberivabrikuid. Kõik
meie joonistuspaberid ja vihikud tulid kunagi sealt.
Seejärel mängisime mängu geomeetriliste kujunditega, et kinnistada mõistet- ristkülik. Iga laps valis põrandalt teiste kujundite seast ühe ristküliku kujulise paberitüki, mis kõik olid erinevast paberist. Lapsed pidid kirjeldama paberi omadusi (sile, krobe, paks, õhuke). Lapsed pakkusid välja kelle paber kõige paremini vees sulab, seejärel panid nad paberid vette, et mõne tunni pärast tulemust võrrelda. Selgus, et läikiv kommipaber ei lagune isegi mitte saumikseriga purustades.
Kui paber oli saumikseriga pudiks tehtud, alustasime uue paberi valmistamist. Tegime seda väikese teesõelaga, millest tulid vahvad ümarad vormid, millest tegime hiljem lumepallid rühmaseinale ja lumeinglid aknale.
Katsepäeva oleme sidunud ka õuesõppega ja harjutanud meeskonnatööd. Jagasime lapsed värviliste korkide abil meeskondadeks ning seejärel tuli orienteerumise
käigus vastavalt oma värvi-numbri järgi õuealalt kaart leida ja see oma rühmaga kokku
pildiks laduda. Selgemaks said puude nimetused, mida kinnistas ka õuealal
vaadeldud puud ja vastavad mängud.
Toas õpitud M tähte harjutasime ka õues. lapsed pidid ladusima M õues leiduvast looduslikust materjalist.
Lapsed olid väga loomingulised! Tähti tehti kividest, kastanimunadest, klotsidest, liivast. Lapsed said teada et ka ilma mänguasjadeta saab mängida! Loodus ise on üks suur varanduselaegas!Õues saab katsetada, kuidas olla meistrimees! Meie uhked arhitektid-ehitajad!
Hiirehernestega võidu lossi ehitamas. Kõik olid nii tuhinas, et labidad vaid välkusid.
Katsetades ja meisterdades väljendub laste loomingulisus. Reedene lauateater, kus iga laps lõikas ruumilise lava, leidis ajakirjadest pildid ja mõtles jutu juurde. Väga lahedad tööd!!! Ja igaüks nii oma nägu!
Nii me kasvame!
Kirja pani õpetaja Kaia Beres
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar